Служба у справах дітей
СЛУЖБА У СПРАВАХ ДІТЕЙ ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ ПОДІЛЬСЬКОЇ РАЙОННОЇ У
М.ПОЛТАВІ РАДИ.
м. Полтава, вул. Анатолія Кукоби, 39, каб. 209, тел.: 60-13-21,
прийомні дні: вівторок з 8-00 до 12-00, середа з 13-00 до 17-00,
обідня перерва з 12-00 до 13-00
Інформація про роботу служби у справах дітей за 2021 рік
ВИДАЧА ДОЗВОЛУ ОРГАНУ ОПІКИ ТА ПІКЛУВАННЯ НА ВІДЧУЖЕННЯ (ПРОДАЖ, ОБМІН, ДАРУВАННЯ, МІНА, СПАДЩИНА) ЖИТЛА (МАЙНА) ВІД ІМЕНІ МАЛОЛІТНІХ (НЕПОВНОЛІТНІХ) ДІТЕЙ
Документи:
- Заява батька дитини (у разі розірвання поміж батьками шлюбу та проживання в іншій місцевості – завірена нотаріально).
- Заява матері дитини.
- Заява дитини старше 14 років.
- Свідоцтво про народження дитини або паспорт – копія.
- Довідка про склад сім'ї.
- Документ, що підтверджує право власності (користування) дитини на відчужуване майно: свідоцтво про право власності, технічний паспорт, договір купівлі-продажу, міни, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, тощо – копія.
- Інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень на житло, що продається (міняється).
- Документ, що підтверджує право власності на майно, що купується (міняється): свідоцтво про право власності, технічний паспорт, договір купівлі-продажу, міни тощо – копія.
- Інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень на житло, що купується (міняється).
- Характеристика дитини із зазначенням відомостей про виконання батьками батьківських обов’язків (складає школа, дитсадок).
- У разі купівлі на ім’я дитини житлового будинку (частини) – акт обстеження умов проживання даного помешкання (складається органом опіки та піклування за місцем знаходження нерухомого майна).
- Копії паспортів обох батьків, тимчасового посвідчення громадянина України, паспортного документа іноземця.
- Копії паспортів осіб, що продають (міняють) житло.
- Копію реєстраційного номера облікової картки платника податків (у разі наявності) батьків.
- Копію реєстраційного номера облікової картки платника податків (у разі наявності) дитини.
- Свідоцтво про шлюб батьків – копія.
- У разі виїзду сім’ї на постійне місце проживання за кордон до зазначених документів додається довідка управління (відділу) у справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб за місцем реєстрації сім’ї.
Примітка: відповідно до ст. 177 Сімейного кодексу України, дозвіл на вчинення правочинів щодо нерухомого майна дитини надається органом опіки та піклування після перевірки, що проводиться протягом одного місяця, і лише в разі гарантування збереження права дитини на житло.
Порядок розгляду питання:
- Прийом документів.
- Накладення резолюції головою райвиконкому.
- Прийняття рішення на засіданні райвиконкому.
- Видача рішення виконавчого комітету.
Термін вирішення – 1 місяць.
ПІДГОТОВКА РІШЕНЬ ОРГАНУ ОПІКИ І ПІКЛУВАННЯ ПРО НАДАННЯ ДОЗВОЛУ НА ОФОРМЛЕННЯ ДОГОВОРІВ, ЯКІ ПІДЛЯГАЮТЬ НОТАРІАЛЬНОМУ ПОСВІДЧЕННЮ АБО СПЕЦІАЛЬНІЙ РЕЄСТРАЦІЇ ВІД ІМЕНІ МАЛОЛІТНІХ (НЕПОВНОЛІТНІХ) ДІТЕЙ
Документи:
1.Заява батька дитини (у разі розірвання поміж батьками шлюбу та проживання в іншій місцевості – завірена нотаріально);
2. Заява матері дитини;
3. Заява дитини старше 14 років;
4. Свідоцтво про народження дитини або паспорт – копія;
5. Довідка про склад сім'ї;
6. Копії документів з питань, що вирішуються в залежності від предмету договору.
Порядок розгляду питання:
- Прийом документів;
- Накладення резолюції головою райвиконкому;
- Прийняття рішення на засіданні райвиконкому;
- Видача рішення виконавчого комітету;
Термін вирішення — 1 місяць.
ПІДГОТОВКА РІШЕНЬ ОРГАНУ ОПІКИ І ПІКЛУВАННЯ ПРО ВСТАНОВЛЕННЯ ОПІКИ НАД МАЙНОМ ДІТЕЙ-СИРІТ ТА ДІТЕЙ, ПОЗБАВЛЕНИХ БАТЬКІВСЬКОГО ПІКЛУВАННЯ
Документи:
1. заява кандидата в опікуни над майном;
2. характеристика кандидата, якщо він не є родичем дитини або законним представником;
3. копії правовстановлюючих документів на майно, що належить дитині;
Порядок розгляду:
- Прийом документів;
- Накладення резолюції головою райвиконкому;
- Підготовка подання служби у справах дітей;
- Прийняття рішення на засіданні райвиконкому; - -
- Видача рішення.
Термін вирішення – 1 місяць.
ПОСТАНОВКА НА ОБЛІК КАНДИДАТІВ в ПОТЕНЦІЙНІ ОПІКУНИ/ ПІКЛУВАЛЬНИКИ
Особи, які виявили бажання взяти у свою родину дитину-сироту чи дитину, позбавлену батьківського піклування, зобов`язані пройти курс навчання в обласному центрі соціальних служб. Родичі, в яких проживає дитина-сирота або дитина, яка позбавлена батьківського піклування, що мають намір взяти її під опіку, піклування, курс навчання не проходять.
Для постановки на облік кандидатів необхідно надати документи:
- Заява (від подружжя приймається спільна заява, підписана подружжям);
- Довідка про доходи за останні 6 місяців, або копія декларації про доходи, засвідчена в установленому порядку;
- Документ, що підтверджує право власності або право користування житловим приміщенням;
- Копія свідоцтва про шлюб (для осіб, які перебувають у шлюбі);
- Довідка про проходження курсу навчання з виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, і рекомендація центру соціальних служб щодо включення кандидатів до єдиного банку даних;
- Копія паспорта особи, яка бажає встановити опіку (піклування) над дитиною (дітьми);
- Висновок про стан здоров’я заявника (додаток 5);
- Довідка від нарколога та психіатра для осіб, які проживають разом з заявником;
- Довідка про наявність чи відсутність судимості;
- Письмова згода всіх повнолітніх членів сім’ї, що проживають разом з заявником, який бажає взяти дитину на виховання;
- Довідка про склад сім’ї заявника;
- Характеристика заявника (складена та завірена головою селищної ради або з місця роботи);
Строк дії документів становить 12 місяців з дати видачі.
Документи на дитину, яка потребує влаштування під опіку (піклування):
- Документи, що підтверджують статус дитини;
- Копія свідоцтва про народження дитини;
- Ідентифікаційний номер дитини;
- Довідка про склад сім’ї, де мешкає дитина (якщо вона проживає окремо від опікуна);
- Документи, що підтверджують право власності дитини на майно (в разі його наявності);
- Опис майна дитини (у разі наявності);
- Акт обстеження житлово-побутових умов проживання дитини;
- Висновок про стан здоров’я дитини (додаток 4);
- Довідка про призначення та виплату пенсії по втраті годувальника (управління Пенсійного фонду України в Полтавській області);
- Ощадна книжка дитини або договір про відкриття рахунку в банку(у разі наявності);
- Фото в повний зріст розміром 9 на 13 см.
Порядок розгляду:
- Прийом документів;
- Накладення резолюції завідувачем служби у справах дітей;
- Обстеження умов проживання кандидата в опікуни (піклувальники);
- Направлення кандидатів на навчання до Полтавського обласного центру соціальних служб;
- Після проходження курсу навчання - готується відповідний висновок;
- Занесення в базу даних потенційних опікунів (піклувальників);
Термін дії висновку та документів – 1 рік.
Примітка: рішення про встановлення опіки (піклування) приймаються на засіданнях райвиконкому (другий, четвертий вівторок місяця) або рішенням суду; документи подаються не пізніше 7 діб до дня розгляду даного питання.
ПОСТАНОВКА НА ОБЛІК КАНДИДАТІВ в усиновлювачі. УСИНОВЛЕННЯ (УДОЧЕРІННЯ) МАЛОЛІТНІХ (НЕПОВНОЛІТНІХ) ДІТЕЙ
Для постановки на облік кандидатів необхідно надати документи:
- Копія паспорта кожного із заявників;
- Заява кандидатів в усиновителі (пишеться в присутності головного спеціаліста служби);
- Довідка про заробітну плату за останні 6 місяців або копія декларації про доходи за попередній календарний рік, засвідчена органами державної податкової служби;
- Копія свідоцтва про шлюб;
- Медичний висновок про стан здоров'я кожного заявника (згідно з додатком 3) – кожного з кандидатів окремо;
- Засвідчена нотаріально письмова згода другого із подружжя на усиновлення дитини (у разі усиновлення одним з подружжя);
- Довідка про наявність чи відсутність судимості, видана органами внутрішніх справ за місцем проживання – для кожного з подружжя;
- Копія документа, що підтверджує право власності або право користування житловим приміщенням заявників;
- Довідка про проходження курсу підготовки з питань виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, з рекомендаціями щодо кількості, віку та стану здоров’я дітей, яких може усиновити заявник.
Порядок розгляду:
- Прийом документів;
- Накладення резолюції завідувачем служби у справах дітей;
- Обстеження умов проживання кандидата в усиновлювачі;
- Направлення кандидатів на навчання до Полтавського обласного центру соціальних служб;
- Після проходження курсу навчання - готується відповідний висновок;
- Занесення в базу даних потенційних усиновлювачів.
Термін дії висновку та документів – 1 рік.
ВИЗНАЧЕННЯ ПОРЯДКУ УЧАСТІ У ВИХОВАННІ ТА СПІЛКУВАННІ З ДИТИНОЮ ТОГО З БАТЬКІВ, ХТО ПРОЖИВАЄ ОКРЕМО ВІД НЕЇ
У разі виникнення спору між батьками щодо участі у вихованні дитини один із батьків, що проживає окремо від дитини, подає службі у справах дітей за місцем проживання (перебування) дитини, документи:
- Заява одного з батьків;
- Копія свідоцтва про народження дитини;
- Копія рішення суду про розірвання шлюбу батьками (у разі наявності);
- Довідка з місця реєстрації (проживання);
- Документи, що підтверджують матеріальне утримання дитини батьком (матір'ю), що проживає окремо(довідка про сплачені аліменти з бухгалтерії підприємства, де працює заявник);
- Копія паспорта заявника.
Порядок розгляду:
- Прийом документів;
- Накладення резолюції головою райвиконкому;
- Проведення бесіди з обома батьками;
- Обстеження умов проживання дитини, з’ясування її думки (після досягнення дитиною 10 річного віку);
- Обстеження умов проживання заявника (в разі потреби);
- Направлення звернення до соціального закладу та/або фахівця із соціальної роботи для забезпечення проведення оцінки потреб сім’ї з метою встановлення спроможності батьків виконувати обов’язки з виховання дитини та догляду за нею;
- Розгляд питання на комісії з питань захисту прав дитини;
- Підготовка висновку про порядок участі у вихованні та спілкуванні з дитиною;
- Прийняття рішення на засіданні райвиконкому;
- Видача рішення.
ВИЗНАЧЕННЯ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ ДИТИНИ
Для розв’язання спору, що виник між батьками щодо визначення місця проживання дитини, один з батьків подає службі у справах дітей за місцем проживання дитини такі документи:
- Заява батька (матері) дитини;
- Копія паспорта батька (матері);
- Копія свідоцтва про народження дитини;
- Копія рішення суду про розірвання шлюбу між батьками дитини;
- Документи, що підтверджують матеріальне утримання дитини тим з батьків, хто проживає окремо(Документи про сплату аліментів з бухгалтерії підприємства, де працює особа, що сплачує аліменти);
- Довідка про склад сім’ї;
- Копія свідоцтва про укладення або розірвання шлюбу (у разі наявності);
- Довідка з місця навчання та виховання дитини (ДНЗ, ЗОШ).
Згідно п. 4 ст.19 Сімейного кодексу України, при розгляді судом спорів щодо визначення місця проживання дитини, орган опіки та піклування подає суду письмовий висновок щодо розв’язання спору на підставі відомостей, одержаних у результаті обстеження умов проживання дитини, батьків, які бажають проживати з дитиною, брати участь у її вихованні, а також на підставі інших документів, які стосуються справи.
Порядок розгляду:
- Прийом документів;
- Накладення резолюції головою райвиконкому;
- Проведення бесіди з обома батьками;
- Обстеження умов проживання дитини, з’ясування її думки (після досягнення дитиною 10 річного віку);
- Направлення звернення до соціального закладу та/або фахівця із соціальної роботи для забезпечення проведення оцінки потреб сім’ї з метою встановлення спроможності матері, батька виконувати обов’язки з виховання дитини та догляду за нею;
- Розгляд питання на комісії з питань захисту прав дитини;
- Підготовка висновку про визначення місця проживання;
- Прийняття рішення на засіданні райвиконкому;
- Видача рішення чи/або направлення до суду.
ПІДГОТОВКА ВИСНОВКУ ПРО ПІДТВЕРДЖЕННЯ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ ДИТИНИ ДЛЯ ЇЇ ТИМЧАСОВОГО ВИЇЗДУ ЗА МЕЖІ УКРАЇНИ
Для надання висновку до служби у справах дітей за місцем проживання дитини необхідно подати наступні документи:
1. заяву;
2. копію паспорта заявника;
3. копію паспорта дитини (у разі наявності);
4. довідку про реєстрацію місця проживання заявника (у разі коли в паспорті відсутні дані про реєстрацію місця проживання);
5. довідку про реєстрацію місця проживання дитини;
6. копію свідоцтва про народження дитини;
7. копію рішення суду про розірвання шлюбу (у разі наявності);
8. підтвердження про відправлення рекомендованого листа згідно з вимогами, передбаченими абзацом першим частини п’ятої статті 157 Сімейного кодексу України (у разі наявності);
9. копію документа, виданого лікарсько-консультативною комісією лікувально-профілактичного закладу, в порядку та за формою, встановленими МОЗ (подається для тимчасового виїзду за межі України дитини з інвалідністю, дитини, яка хворіє на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, або на утримання дитини, яка отримала тяжкі травми, потребує трансплантації органа або паліативної допомоги).
Порядок розгляду:
- Прийом документів;
- Накладення резолюції головою ради;
- Обстеження умов проживання дитини;
- Розгляд питання на комісії з питань захисту прав дитини;
- Підготовка висновку про підтвердження місця проживання;
- Прийняття рішення на засіданні райвиконкому;
- Видача рішення (через 10 робочих днів після набрання рішенням законної сили).
ЗДІЙСНЕННЯ КОНТРОЛЮ ОРГАНОМ ОПІКИ І ПІКЛУВАННЯ КОНТРОЛЮ ЗА ЦІЛЬОВИМ ВИТРАЧАННЯМ АЛІМЕНТІВ НА ДИТИНУ
Для здійснення контролю подаються наступні документи:
1 заява платника аліментів;
2 копію паспорта та ідентифікаційного коду;
3 відомості про місце проживання одержувача аліментів;
4 розрахунок заборгованості зі сплати аліментів за останні 12 місяців;
5 копії документів, що підтверджують сплату аліментів на дитину та їх розмір.
Порядок розгляду:
- Прийом документів;
- Накладення резолюції головою райвиконкому;
- Інформування одержувача аліментів про проведення інспекційного відвідування;
- Обстеження умов проживання дитини, визначення рівня задоволення її індивідуальних потреб;
- Розгляд питання на комісії з питань захисту прав дитини;
- Підготовка висновку;
- Прийняття рішення на засіданні райвиконкому;
- Направлення рішення та висновку заявнику (платнику аліментів) та одержувачу аліментів.
НАДАННЯ СТАТУСУ ДИТИНИ, ЯКА ПОСТРАЖДАЛА ВНАСЛІДОК ВОЄННИХ ДІЙ ТА ЗБРОЙНИХ КОНФЛІКТІВ
Документи:
1. заява представника дитини, або заява дитини, якій виповнилося 14 років;
2. свідоцтво про народження дитини або іншого документа, що посвідчує особу дитини;
3. документ, що посвідчує особу заявника;
4. документ, що підтверджує повноваження законного представника дитини;
5. довідка про взяття дитини на облік як внутрішньо переміщеної особи або документа, що підтверджує проживання дитини в населеному пункті, на території якого здійснювалася антитерористична операція;
6. висновок оцінки потреб сім’ї (особи) у соціальних послугах, підготовлений центром соціальних служб;
7. копія посвідчення з написом «Посвідчення члена сім’ї загиблого»;
8. копія свідоцтва про смерть та копія документа, що підтверджує загибель особи в населеному пункті, на території якого здійснювалася антирористична операція, або копія документа, що підтверджує смерть особи внаслідок пораненя, контузії, каліцтва.
Порядок розгляду:
- Прийом документів;
- Накладення резолюції головою райвиконкому;
- Розгляд питання на комісії з питань захисту прав дитини;
- Прийняття рішення на засіданні райвиконкому;
- Видача рішення.
Термін вирішення – 1 місяць.